Maaddeelejine

Direktlänk till inlägg 22 maj 2014

Nu väljer jag glädje

Av Madde - 22 maj 2014 09:34

Igår kväll när jag låg i sängen hade jag facebook uppe på mobilen,läste på loggen vad alla

hade skrivit under dagen. Min moster hade delat en sida som handlade om en 20-årig tjej

som fick diagnosen njursjukdom när hon var 16 år bara,hon går på dialys varje dag, äter

starka mediciner och spenderar sin mesta tid på sjukhuset. Hon hade skrivit en lång text

om sina tankar,funderingar och sin framtid. Det knöt sig i hela magen,tårarna bara kom

och jag blev både berörd,arg men samtidigt starkare utav det jag nyss läst. Jag skrattade

åt mig själv,ville smälla till mig själv för att gå runt och vara ledsen åt egentligen inget?

Den här tjejen står på en väntelista,hon vet inte ens om hon kommer överleva men ändå

är hon så jäkla positiv till livet och det gav mig en riktig tankeställare. Livet är kort,livet

är skört och imorgon kan man vara borta eller någon du älskar försvinner eller du har ett

år kvar att leva,man vet aldrig vad som kommer hända imorgon. Jag vill leva,jag vill ha

ett långt liv,jag vill göra dom sakerna jag mår bäst av och göra varje dag minnesvärd att

man kan kolla tillbaka i sina äldre dagar och känna att jag gjorde allt jag ville göra,varje

dag med glädje och skratt. Den här tjejen,den här texten sitter inpräntat i mitt huvud,jag

kommer läsa den här texten hon skrev varje dag,varje gång jag klagar eller tycker livet är

skit vilket det inte är. Det finns otroligt mycket att glädjas åt här i livet,sen är så klart alla

dagar i livet inte på topp och det är inte mer än mänskligt att bli ledsen ibland, det är okej

men jag tänker inte klaga i onödan för jag kan göra allt som hon inte kan och vill göra,bara

att gå upp på morgonen och göra det jag ska är en evig kamp för henne och bara den tanken

gör mig ledsen och ont i magen men oj vad jag hejjar på henne. Jag hoppas innerligt av hela

mitt hjärta att hon får sina nya organ,får tillbaka sitt liv och får uppleva allting hon vill <3

Jag tänker från och med nu ta vara på livet varje dag varenda liten sekund och alltid alltid

ha med henne i mina tankar. Tack vare henne,tack vare hennes text gjorde att jag vill leva

livet fullt ut,jag känner inte ens henne men hennes historia gjorde mig starkare till 100% :)


 


#happiness #iwanttobehappy #behappydon´tworry #lifeisshort #justlookforward #lifemakeusstronger

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 2 december 2020 13:47


Jag älskar julen. Allt som har med julen att göra. Julmusik, julfilmer,  julpyssla, julpynta här hemma, stämningen av julmys❤. Det här är första året första gången i mitt liv som julkänslan inte är där vilket beror på många olika faktore...

Av Madde - 1 december 2020 23:19


Sista månaden på det här året,vilket år det varit. Det kan ni nog  alla hålla med om. När man tänker tillbaka till den här dagen fast förra året kunde man aldrig föreställa sig vad vi hade att vänta på men lika bra var väl det. Mina förhoppning...

Av Madde - 2 augusti 2020 17:20


Kan man komma över ett trauma som man varit med om sen ung ålder? Det är en fråga jag ställer till mig själv varje dag,ibland flera gånger och blir samma svar varje gång - jag vet inte. Det kanske handlar om hur du är som människa,hur du hanter...

Av Madde - 31 juli 2020 22:55


Varför glömmer vi alltid hur bra man har det? Särskilt vi som bor i sverige. Det är hemskt hur andra länder är fattiga,där det ständigt är krig,alla dom här flyktinglägren. Dom är många. Många länder som skulle byta mot vårt liv in a heartbeat....

Av Madde - 29 juli 2020 20:47


Jag har väl en slags hat-kärlek till livet lika mycket i jämföring som att allt går både upp och ner. Livet består av många aspekter i livet vi alla ska gå igenom på gott och ont. Man ska vara barn,kanske gå igenom en skilsmässa där vi ska best...

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards