Maaddeelejine

Alla inlägg under juli 2012

Av Madde - 31 juli 2012 21:03

På kanal fem har en ny "tjejig" tv-serie börjat som heter Heart Of Dixie.

Har sett reklamen om den ett tag nu och har tyckt att den verkade helt

okej. Först visste jag inte vad jag skulle tycka om den men ju mer som

jag tittade fastnade jag för den, särskilt slutet var gripande. För er som

också såg på det ikväll eller redan sett serien förstår vad jag pratar om.

Hon fick iallafall reda på att hennes pappa inte var hennes riktiga pappa

vilket jag också fick reda på när jag slutade sexan. Inte för att det där är

på riktigt men många serier på tv nu för tiden handlar om just det där för

att det är en vanligare sak idag än vad man tror, bara ingen som pratar

om det. På ett sätt är det jobbigt att se men samtidigt känner man igen

sig så väl i karaktären och det gör att man bara vill titta mer :)

 


Av Madde - 29 juli 2012 16:40


My heart is in your hands, now it´s up to you!


Jag har kommit till den där punkten nu att jag inte orkar mer. Det finns massor utav ilska

och saknad inom mig som jag bara vill göra mig av med. I början förstår alla men sen så

är det som om ingen förstår längre. Man börjar bygga upp en mur, döljer ilskan låångt in i

hjärtat och själen. Man tränar nästan på att lee för det som alltid var kul förrut är inte roligt

längre för jag har glömt hur det känns att skratta på riktigt och hur det är att vara lycklig på

riktigt. Det är som en ständig kamp i min kropp dygnet runt, det drar i magen hela tiden &

jag har svårt att andas. Vet inte vart jag ska ta vägen med mina tankar, det är som att dom

hemsöker mig hela tiden och aldrig låter mig vara. Jag vaknar en gång i timmen på nätterna,

drömmer marddrömmar nästan varann natt och är alltid helt slut. Alla säger att jag jämt är så

stark, det må jag vara som person men nu känner jag för förssta gången på riktigt att kroppen

säger stop, nej du måste få lugn och ro nu för annars kommer du ramla ihop. Jag är exakt där

jag var förra året med mitt ex vilket jag aldrig trodde att jag skulle behöva vara igen men oj så

fel jag hade. Jag orkar inte ta mig upp den här gången, känner mig alldeles för svag och jag

vet inte ens hur jag ska lyckas dra mig upp mig igen? Jag tycker inte synd om mig själv, jag

är aldrig så här negativ men just nu är jag trött på livet. Mina händer och ben skakar för att

kraften i kroppen inte finns kvar, vet inte hur jag ska klara det här själv :´( =´/

 

Av Madde - 27 juli 2012 19:45


Live your life, your life are here and now


Det är fredag kväll, min älskling kommer hit om ett tag och vi båda går på

semester nu, HÄÄRLIGT. Nu vid åtta blir det att kolla på 5:e avsnittet utav

Terra Nova som jag fastnade för direkt. Det ska bli otroligt skönt och sova

ut imorgon och dom senaste veckorna framöver här. Ska försöka hitta på

så mycket roliga saker som alla andra gjort under sommaren, underbart :)


 

Av Madde - 26 juli 2012 09:00


Wish that i was your everything


Har hittat en ny låt med Katy Perry som jag bara inte kan sluta

lyssna på, helt klart en utav dom bästa låtarna hon har gjort : )



Listen and Enjoy<3

Av Madde - 25 juli 2012 14:43


Without hope there is no dreams


Fick nyss se på facebook att en gammal vän som är mer en

bekant till mig nu precis har förlovat sig med sin pojkvän och

det gav mig panik. Jag har haft en dröm länge nu som går in

i andra drömmar som hör ihop, hoppet har jag alltid haft kvar

men nu finns varken drömmen & hoppet kvar. Det verkar gå

bra för alla andra, dom får det jag drömt om i hela mitt liv men

jag får bara vänta medans alla andra får sin dröm i uppfyllelse

medans allt bara står stilla för mig.


Jag blir snart 24 år,jag bor

fortfarande hemma, har inget jobb, inga pengar, en kille som

inte verkar veta vad han vill med oss och ingen framtid så det

verkar ganska kört för mig. Vill hitta ett jobb där jag kan vara

glad varje dag, slita för mina egna pengar, bli sambo, att bli

förlovad och få barn. Men det är väl helt enkelt inte meningen

att det ska hända alla och jag verkar vara en utav dom så nu

ger jag upp. Är trött på att vakna upp varje morgon och känna

onej inte en till dag att behöva kämpa sig igenom. Det är bara

och inse att jag inte kommer gå något utav det där, bara inse ...


 





Av Madde - 24 juli 2012 19:21


Remember yesterday, smile and dream about tomorrow


I söndags var jag på stan med världens bästa Anna, kände att jag behövde lite tid för att umgås

med mina vänner nu när man bara jobbar. Köpte saker som jag verkligen behövde,2 stycken bh

i jätte fina klatchiga sommar färger. Sen blev det en tröja som är beach med guld glitter på som

jag fastnade för direkt. Men mitt bästa köp är klänningen, den passade perfekt för den var figur-

syd och när jag såg den på mig kände jag mig faktiskt jätte fin vilket inte är speciellt ofta direkt.

 


 


Jag veerkligen älskaar den här klänningen, har alltid velat haft en svart vit klänning och det har jag nu : D


På mitt jobb har vi otroligt mycket fina saker och igår kunde jag inte hålla mig längre, köpte ett helt porslin

matsätt tills man ska flytta hemifrån. Det kostade inte farligt mycket plus att jag har 30 procent i personal

rabatt vilket gjorde det ännu bättre. Haft svårt att välja färg länge men nu bestämde jag mig och köpte det :)

 



Jag är iallafall kanon nöjd med mina köp, saker som jag verkligen behövde och till bra priser =)

     

Av Madde - 18 juli 2012 08:08



Här kommer en låt som jag totalt älskar, jag blir jätte glad när jag

lyssnar på låten, får sommarkänslor och en varm känsla i kroppen :)


Av Madde - 17 juli 2012 19:19


I wish i could be with you every day <3


På jobbet har jag en timmes lunch, brukar antingen lyssna på musik i min

mobil eller läsa min bok men idag kom min plast syster Bella och shoppa

lite med mig efter att jag ätit. Kändes bra att komma därifrån man är hela

tiden varje dag, kan vara bra med variationer ibland. Men ville shoppa utan

att vara stressad men det får bli en annan dag helt enkelt. På jobbet har vi

haft kunder precis heela dagen, inte vart en lugn stund och jag är helt slut

efter den dagen så nu blir det att bara ta det lugnt hela kvällen :)


 


Jag som älskar blått, fastnade för den direkt och fick den för bara 50 kr :)

Fast det är xs är modellen lite stor men ska sy in så den passar mig <3


Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards