Maaddeelejine

Alla inlägg den 27 maj 2015

Av Madde - 27 maj 2015 18:02

Solen lyser för fullt,ibland kommer det en skur med regn och det luktar sommar i luften. Det är

onsdag, vi är i mitten av veckan och allting bara känns bra nu. Det är lättare att andas, känner

mig ganska lugn i både kropp och själ. Det finns vissa saker här i livet vi bara måste släppa,vi

måste sluta med vissa saker och börja leva istället. När jag tänker tillbaka på dom senaste sex

till åtta månaderna tillbaka har jag vart arg,bitter som fan,ledsen,besviken,alla olika känslor på

samma gång vilket tar otroligt mycket på mina krafter,energier,min vardag,mina relationer till

andra,mitt humör,allting spelar in på hur man mår. Alla vet att livet är ingen dans på rosor,inte

ens i närheten. Man måste få vara arg ibland,man måste få gråta av sig ibland,livet funkar inte

alltid eller går som man vill. Min period av tårar,besvikelse,bitterhet,allt det där det lägger jag

till sidan nu och tänker njuta av livet så mycket jag bara kan. Att bestämma sig för att göra en

förändring,att man vill saker ska bli annorlunda till det positiva sättet,det är inte lätt även om

det låter mycket härligare med ett glatt liv än ledsamt liv men det är inte så lätt som man tror

att bara vända på steken. Det här är något man måste jobba på varje dag,jag har vart riktigt

besviken på många i mitt liv,undrat varför saker blivit som dom är,varför försöker ingen ens

är några av mina tankar. Men jag har kommit fram till en sak,dom som inte vill finnas i mitt

liv längre,det är ingenting jag kan göra åt saken. Jag har försökt fått en bra relation med en

del personer i mitt liv,har visat mitt intresse,funnits där men när ingenting fungerar och ens

resultat slutar med besvikelse där och då måste man sluta springa efter dom som inte joggar

eller ens springer efter dig utan åt andra hållet. Jag är ingen dålig människa,har aldrig gjort

någon illa,pratar inte bakom ryggen på någon,skulle aldrig ljuga för någon. Nu låter det som

om jag är värsta ängeln men det är inte det som är min poäng utan det jag vill komma fram

till är att ingenting har hänt mellan mig och dom här personerna som plötsligt har stängt mig

ute från deras liv,som har en helt annan attityd mot mig,som inte ens försöker ha en relation

med mig utan någon som helst anledning. Det är deras förlust,det är dom som mister någon

riktigt bra person i deras liv,men vad ska jag göra när jag har gjort allt i min makt att ha en

relation med dessa människor? Jag har gjort mitt,men jag lägger ner nu,det blir bara energi

tjuvar för mig och det mår ingen bra av. Jag släpper allt nu som får mig att må dåligt,nu gör

jag av mig med sånt som inte får mig att växa som person längre. Det finns bättre saker att

lägga ner sin tid,energi,mitt liv på. Man lever EN gång,det är något jag verkligen vill ta vara

på,här och nu,tillsammans med dom människorna som tar mig för den jag är,som får mig att

växa,som ser mig och vill följa med mig i livet,ju flera vi är desto roligare är det,eller hur :)?

Det känns som ett bra beslut,det känns rätt,trycket över bröstet är borta,klumpen i magen är

svisch gone,tankarna är få och nu vill jag bara öppna mina ögon och tro på något fint igen<3<3


 



 


Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards