Maaddeelejine

Alla inlägg under juni 2015

Av Madde - 20 juni 2015 16:52

Från inga planer till planer,från dåligt väder till bra väder,en bättre midsommar än jag trodde<3

Dagen började med att jag och min kille tog våran första cykeltur tillsammans hem till dom som

vi skulle till. Vi var tre par plus två vänner, jag känner dom som är par men inte dom två andra.

Vi firade ihop med Linnea och Fredrik,Elina och Jesper sen vännerna Sara och William,det bästa

gänget man kunde få ihop. Grabbarna hade fixat,kokat ihop lite leker där vi var tjejer vs. killar

var mot varandra. Ni vet killar,när man ska spela spel, grabbsnack först och sen jääätte matcho

att dom kommer vinna, haha killar men lite gulligt också ;p Iiallafall, det var två roliga lekar där

killarna faktiskt vann MEN vi tjejer var mycket bättre än dom och bättre förlorare, vi var bara 5

eller 6 poäng efter dom vilket inte var dåligt alls. När lekarna var över gick vi ner till källaren där

det fanns bastu och bubbelpool,nicce va? Musik,bada,bästa sällskapet,snack,skratt,värme,kärlek,

det kunde inte bli bättre. Vi bubbla hela natten,timmarna bara sprang iväg,jag ville inte att det

skulle ta slut för det var en sån underbar kväll på alla sätt. Är verkligen super glad över att fått

chansen att lära känna dom här personerna,ni är bra fina allihopa. När vi kom hem slockna jag

på än gång,den där värmen där nere i källaren gjorde en helt slut men det var det värt så klart.

En bättre midsommar kunde det inte bli,jag är mer än nöjd,känner mig hur glad som helst :D<3


 

Min outfit igår :)


 

Jag och älskling <3


 

Jag och finaste bästa Linnea som betyder massor för mig,tack för

igår gumman,du är så bra<3


 

GÄNGET<3


 

Myspys ^^


Av Madde - 19 juni 2015 12:21




GLAD MIDSOMMA   

 

 

 

Av Madde - 18 juni 2015 20:58

När man inte har någon annan är det tur att man har en underbar,stöttande fin familj som finns där

för en oavsett vad. När vänner sviker,backar undan och försvinner då behöver man verkligen kärlek

och värme från familjen,utan er skulle inte min värld funka,utan er skulle mina vardagar rasa, utan

er skulle jag inte orka lika mycket. Ni får mig & påminnas att jag fakiskt finns,att jag lever,tack<3


 

Kusin kärlek<3


 

Min bästa vän<3


 

4 generationer, girlpower<3


  

Av Madde - 17 juni 2015 20:40





Av Madde - 15 juni 2015 21:43

Nu när det är sommar vill man ta sig för det mesta överallt med cykel,men min cykel är bara gjord

av otur. Däcken krånglar hela tiden,köper nya hjul,byter ut hjulen,byter slangar i hjulen, ingenting

funkar. Den har gått att cykla på,när min kille lånade min cykel förra veckan när han skulle åka till

affären kommer en tjej i min ålder ganska full mitt på dagen i världens fart och kör rakt in i fram

däcket vilket gör att min kille flyger över styret. Sen dess har den knappt gått & cykla på. Mamma

min har också vart klantig med min cykel, hon har förstört min ringklocka så att den har ramlat av

och lyckats göra att stödhjulet gick av. Ni hör själva,vi alla har haft otur med en och samma cykel

därför kände jag NAAAEEEJ nu får den här åka på skroten,tajm att köpa mig en ny cykel vilket jag

har gjort också. Har gått på alla sport/cykel affärer med min mamma idag,till slut hitta jag cykeln

som fick mitt hjärta och glädje. En vit cykel,med svart text,en träkorg där fram och tre växlar,jag

är lycklig<3 Nu vill jag bara att det ska vara fint väder varje dag,cykla överallt med min fina cykel

som kan ta mig överallt,kan knappt vänta till imorgon när jag får den,sommaren här kommer jag :D


 

Visst är den fin,jag är käär ^^ <3


Av Madde - 14 juni 2015 18:09

Från en helt oplanerad söndag (trodde den skulle bli långtråkig) till att folk ringer och frågar om man

vill ses,äntligen händer det någonting. Hade lagt mig på soffan,började kolla på en serie,det var lite

molningt ute och tänkte vänta till solen kom fram för den var på väg. Hann kolla kanske fem minuter

sen ringer Martin som är min närmaste vän,han kom förbi och kollade på min nya lägenhet vilket var

jätte trevligt. Vi satte oss på balkongen,solen sken och det blev trots allt en fin dag. Det skulle vara

regn och rusk idag men någon där uppe verkade ändra på sig. När martin sen åkte hem cyklade jag

ner till stan,självlart försvann solen när jag var ute i farten (tittade fram ibland) det är en klassiker.

Precis när jag kom hem ringde telefonen, då var det min moster. Hon jobbar i närheten där jag bor

,hon hade rast och tänkte ta en promenad nere vid hamnen vid alla båtarna och undrade om jag vill

följa med. Det tackade jag inte nej till,hon hämtade upp mig med bilen och åkte ner till hamnen där

vi gick ett tag,hur mysigt som helst. Kom hem för snart en timme sen,har precis lagat mat och det

blev champonjon stuvning med kassler och pasta,jag är tusan bra på att laga mat. Ibland överraskar

jag mig själv över hur gott det blev,min kille sa till och med,men det här var ju jätte gott och då är

det verkligen gott på riktigt ^^ Kan inte fatta att klockan redan är halv sju,tyckte att jag precis gick

upp? Den här dagen bara försvann,men på ett bra sätt. Jag har njutit hela dagen av att fått umgås

med dom som betyder mest för mig och extra mycket <3 Fler av dom  dagarna tycker jag, men nu

resten av kvällen och söndagen som är blir det att koppla av, varva ner, njuta av min semester<3


 

Av Madde - 13 juni 2015 16:18

Som ni flesta säkert vet eller hört om Lisa Holm den 17-åriga tjejen som försvann i söndags efter

att hon slutat jobbet är något som berört alla. Det är konstigt hur någon man inte ens känner men

man blir ändå berörd på ett sätt som inte går att beskriva. Man läser nästan var och varannan dag

känns det som att personer försvunnit hit och ditt men när jag fick höra om det här fallet berörde

det mig mer än vad man gjort förrut. Alla fall där personer försvinner är det mest tragiska i denna

värld som finns men när en ung,helt oskyldig liten tonårstjej får sitt liv bortryckt bara så där,usch.

Jag har följt allt i media om den här tjejen,hoppas innerligt att den här gången skulle dom hitta en

person levande för en gångs skull men så var inte fallet.


Var på affären idag runt lunch tid,hade hittat det mesta jag skulle köpa,medans jag stod vid krämer

för solskydd hörde jag på radion som var på inne i affären där dom började pratade om 17-åringen.

Kom igen nu,säg att dom hittat henne och att hon är i liv. Jag stod blixtstilla i affären,lyssnade och

dom hade hittat henne,dom hade hittat hennes kropp,hon var död. Jag fick en klump i magen,ville

bara skrika och gråta,tragiskt. Plötsligt kunde jag inte läsa för någon sekund vad jag hade skrivit

på min matlista,visste inte vad jag skulle handla,VEM har rätten till att ta någon annans liv? ingen!

Jag började tänka på att man inte ens kan föreställa sig hur hennes föräldrar mår nu efter besked.


Man blir alltid berörd när någon blivit kidnappad,mördad,ung som äldre. Jag blir även berörd för att

det där är allas värsta mardröm,att få sitt liv taget. Men också för att jag är livrädd för döden, allt

som har med döden att göra,direkt jag hörde att Lisa försvunnit fick jag dödsångest direkt,jag blir

mörkrädd och vill bara vara där inget kan hända mig. Att dö ung,få livet taget ifrån en är nog min

största mörkaste rädsla och det är ganska jobbigt att leva med den rädslan. Tankarna går allt ifrån

att tänk vad ont det måste göra att bli skjuten,eller bli knivhuggen,hur man inte får luft utifall man

blir strypen eller kvävd (får svårt att andas bara jag tänker dom här tankarna) blir livrädd över dom

här tankarna,jag tänker inte på dom jätte ofta men just när fall som Lisa händer då dyker dom upp.


Världen är en ganska eller väldigt grym,orättviss,läskig plats många gånger och vi som faktiskt lever

ska vara tacksamma varje morgon vi vaknar att vi får leva vidare medans andra inte fick bestämma

det själva. Man ska tänka på alla fina människor man har i sitt liv, att man har sin sport eller hobby

som man brinner för,alla äventyr och resor vi får vara med om och uppleva,att man hittat sin stora

kärlek som man ser fram emot att leva sitt liv med. Det finns mycket att leva för,mera än vad man

tror faktiskt,man måste bara tänka en extra gång. Den här tjejen kommer finnas i mina tankar nu

i några dagar,sen kommer jag känna mig tacksam över att jag lever och får vara med om allt som

jag vill vara med om,vill göra,uppleva. Livet är till för att levas,man ska leva livet fullt ut,slösa på

känslor och kärlek,ta risker,ta semester,lev livet. Jag är tacksam över mitt liv,att jag får leva :)<3


 

Av Madde - 12 juni 2015 19:56

Nu kan man säga att det är sommar,idag har vart den varmaste dagen. Redan imorse när jag gick till skolan vid halv 10 var det så pass varmt att man kunde gå i t-shirt och linne. Då är det sommar<3 Det här har vart en helt underbar fredag,den blev bättre än vad jag trodde vilket nog har haft med min inställning och tankesätt att göra.

Hade avslutning i skolan på min matte kurs, åkte hem till mamma efteråt,åkte hem efter ungefär två timmar. Satte mig på balkongen och solade,solade,lyssna på musik,solade. Man måste passa på medans vädret är fint innan det vänder,jag har njutit hela dagen av värmen. Sommar,finns det nått bättre? Nej jag tror inte det :) Ut och njut alla<3

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards