Maaddeelejine

Direktlänk till inlägg 6 december 2013

Min dansuppvisning<3

Av Madde - 6 december 2013 16:16

I fredags kväll var nervositeten på hög nivå,kände mig skakig i kroppen och hade jätte ont i magen.

Det var nästan att jag ville stanna hemma istället, när jag är nervös mår jag riktigt dåligt i mig själv

och vill bara fly från situationen för stunden men vet att det alltid går över när jag väl gjort det som

gjorde mig nervös. Det kändes inge roligt att kliva upp halv sju på en lördag när jag kliver upp halv

sex i veckorna men det var de värt kan jag säga idag. Uppvisningen höll till på mitt gamla gymnasie

Carlforsska och att vara där en gång om året sen man tog studenten är en underbar känsla. När det

var dags för att repa,när jag stod bakom scenen för att gå in och dansa då skakade mina ben riktigt

mycket och jag kände mig svimfärdig. Första halva dansen gick bra, men sen tappade jag bort sista

stegen och då blev jag fruktansvärt arg/besviken på mig själv. Nu var dagen i princip förstörd, ville

bara stoppa huvudet i sanden men jag tog mig i kragen och körde på 110 första uppvisningen vilket

gick över förväntan jätte bra och då var man bra stolt över sig själv. Efter första föreställningen var

det äntligen lunch,all min nervositet hade tagit rejält på mina krafter. Alla åkte iväg för att äta men

jag och frida stannade kvar,vi åt i lugn och ro för att ladda om till andra uppvisningen. Då kom min

mamma,mormor och yngsta kusin för att kolla på mig. Då ville man verkligen göra bra ifrån sig och

den gången gick det faktiskt som bäst,sa åt mig själv att släppa alla tankar/känslor jag hade och sen

köra på och det funkade :D Vi var klara halv åtta,jag ville bara hem till sängen för att sova och ladda

om till nästa dag med två till uppvisningar. På söndag morgonen nästan skuttade jag upp ur sängen

och ville bara åka till alla. På lördagen var det Ragga,då var jag med Frida och dom i min grupp, sen

på söndagen var det Street då jag var med mina bästa tjejer Sara och Malin och grabbarna så klart :)

Alla föreställningar gick ännu bättre den här dagen men sista uppvisningen,då satt precis allt som en

smäck och vilka applåder vi fick. Då gick adrenalinet i kroppen igång i en,man hoppade av glädje och

vi alla i gruppen bara kramades och var super glada. Måste tacka alla som var med och gjorde den här

helgen till den bästa någonsin,de var jätte jobbigt att säga hejdå till alla men vi syns den 20 januari<3


  

Kristalkulans Hemligheter 30 nov och 1 dec <3


 

Lördag dag 1 Ragga - Pink Ladies :D


 

Jag och min nära vän Frida som är ´the best person in the whole world :D


 

Dag 2 Street - Hemmafruar ;)


 

Jag, Malin och Sara <3 Tänk hur bra vi tre klickat på lite tid, hur vi verkligen hittat varandra och blivit nära

vänner livet ut. För mig betyder ni mer än något annat,ni är bäst tjejer så är det bara <3







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 2 december 2020 13:47


Jag älskar julen. Allt som har med julen att göra. Julmusik, julfilmer,  julpyssla, julpynta här hemma, stämningen av julmys❤. Det här är första året första gången i mitt liv som julkänslan inte är där vilket beror på många olika faktore...

Av Madde - 1 december 2020 23:19


Sista månaden på det här året,vilket år det varit. Det kan ni nog  alla hålla med om. När man tänker tillbaka till den här dagen fast förra året kunde man aldrig föreställa sig vad vi hade att vänta på men lika bra var väl det. Mina förhoppning...

Av Madde - 2 augusti 2020 17:20


Kan man komma över ett trauma som man varit med om sen ung ålder? Det är en fråga jag ställer till mig själv varje dag,ibland flera gånger och blir samma svar varje gång - jag vet inte. Det kanske handlar om hur du är som människa,hur du hanter...

Av Madde - 31 juli 2020 22:55


Varför glömmer vi alltid hur bra man har det? Särskilt vi som bor i sverige. Det är hemskt hur andra länder är fattiga,där det ständigt är krig,alla dom här flyktinglägren. Dom är många. Många länder som skulle byta mot vårt liv in a heartbeat....

Av Madde - 29 juli 2020 20:47


Jag har väl en slags hat-kärlek till livet lika mycket i jämföring som att allt går både upp och ner. Livet består av många aspekter i livet vi alla ska gå igenom på gott och ont. Man ska vara barn,kanske gå igenom en skilsmässa där vi ska best...

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards