Maaddeelejine

Alla inlägg den 2 september 2015

Av Madde - 2 september 2015 15:54

Har klurat lite mer på det där vad man kan göra för att inte deppa ihop över att hösten nästan är

här och att vintern är runt hörnet. Allt man behöver egentligen är lite fantasi och bra ideer sen är

det bara att sätta fart. Det är inte alla gånger lätt. Ibland kanske man till och med redan har ideer

men inte riktigt orkar göra dom,det är helt okej, jag har vart där många gånger. Men låt inte det

här vädret dra ner dig,det kan till och med bli din roligaste vinter,vem vet. Några utav mina små

ideer som har ploppat upp i huvudet dom senaste dagarna ärnått som jag tror kommer funka för

mig och jag delar mer än gärna med mig utifall ni behöver tips eller känner att ni också vill prova.


1. Nu snart kommer det vara beck svart ute när vi kliver upp,det gör oss tröttare och segare. Vem

vill åka till jobbet eller plugget när man egentligen bara vill dra täcket över huvudet? Mitt tips då är

att kliv upp i tid,ät en god frukost i din egen tid men tänd även några ljus för det gör dig piggare :)

 

2. Jag och min kille kom på en ide att vi ska kolla på alla Disney filmer från den första som gjordes

till den senaste som gjorts. Hur mysigt är inte det,man känner sig lite som ett barn inombords igen.

 

3. Om ni sitter i soffan,kollar på tv eller någon film,tänd några lampor som ger dig det där mysiga,

sköna ljuset som gör att du kommer i mysstämning och hämta täcket på samma gång också vettja.

 

4. Ibland tar tröttheten över en,man kanske är stressad hela dagarna,sover dåligt på nätterna eller

vad det nu kan vara. Ut och gå en promenad,strunta i vad det är för väder,om det inte är världens

storm och kyla ute. Lite frisk luft gör dig både gott,piggar upp dig och gör dig skönt trött lagom till

när du ska sova sen. Gå bara en timme,den lilla tiden gör mycket mer än vad man faktiskt tror :)

 

5. Har du badkar,ta ett långt varmt bad med tända ljus och kanske lite musik också. Man kanske har

vart ute i det kalla vädret hela dagen eller känner sig frusen hemma. Kliv i badet,njut,njut,njut

 

6. Läs en bra bok eller flera bra böcker. Om du inte har någon,köp någon som du verkligen känner för,

det gör det mycket enklare att läsa och fastna. Vet du inte vad du gillar för slags böcker,prova på till

du vet. Har man hittat rätt bok/böcker då kan man fastna där några timmar.

 

7. Umgås med vänner,träffa dom som sprider glädje med bara sin närvaro. Gör något kul tillsammans

eller något lugnt,är man bra vänner spelar det egentligen ingen roll vad man gör,man har roligt iallafall.

Ibland kanske du behöver prata av dig,eller ett tips om något,finns där för varandra och gör allting bra

igen. Så länge man har varandra är ingenting omöjligt.

 

8. Är du en pyssel person som tycker om allt som har med julen att göra? Jag är definitivt en av dom ^^

Det finns en rolig affär som heter Panduro som ni flesta säkert vet om eller hört talas om. Dom har typ

allt pyssel man kan göra. Jag som ibland är dålig att komma på vad man kan göra eller pyssla med för

något då kan ni kolla i deras katalog,gå hem och granska varje sida till du hittar något som passar dig.

Eller gå bara runt i affären bland allt det roliga,om det nu behöver vara över en timme för ibland är det

vad som krävs för att komma på vad man vill göra och kan göra. Pyssla på,var kreativ,låt fantasin flöda.

 

9. Inge roligt att pyssla hemma själv? Bjud över några vänner eller din bästa vän. Pyssla, lyssna på musik,

tjejsnack, köpa lite gott, kan inte bli bättre. Men om ni känner, jag har inga vänner som tycker det är kul

att pyssla. Hör med eran mamma,eller syskon,eller någon annan ni står nära,någon finns det alltid där :)


10. Gå och träna på gym eller ta danslektioner,danspass eller vad ni nu tycker är kul. Träna ska man göra

för att man tycker det är KUL annars blir det inte kul. Det gör en pigg,fräsch,stark,motiverad till att göra

något för dig själv,för din hälsa och ditt välbefinnande. Om du inte har speciellt mycket tid över till gym,

eller känner att det är dyrt,eller att du inte kommer gå dom där gångerna du bestämmt dig för. Gå dom

dagarna du har tid över,eller känner du dig uttråkad/ledsen någon dag att livet bara är pest,gå gå GÅ till

gymmet direkt för jag lovar när du väl är där och efteråt kommer du gå hem med ett leende på läpparna.

Har du inte riktigt den ekonomin att köpa ett årskort eller inte ens för ett halvår,gå bara någon gång för

det blir inte lika dyrt eller varför inte spara ihop till ett gymkort? Det om något är en motivatio :)


Det här är några utav mina ideer jag har kommit på,hösten och vintern är lång,prova på,testa vad som

funkar för er,vad som känns bäst. Man kan göra dom här sakerna i vissa ordningar om man vill eller att

göra upp en plan. Gör det bara aldrig till en press eller stress utifall inget av det ni vill göra inte blir av,

anklaga inte er själva,tryck inte ner er. Vi är inte mer än mänskliga,vi gör så gott vi kan,mer än det är

något vi inte kan göra. Jag är nöjd med mina ideer,jag tror på den här vintern,gör det ni också,ha KUL   


 

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards