Maaddeelejine

Alla inlägg under april 2013

Av Madde - 21 april 2013 22:50

Gå på bio är något jag verkligen tycker om,så det blev även bio igår kväll igen med Marre, Frida och

Daniel. Möte dom vid bion kvart i sju men filmen började inte förrän kvart i 9 så vi gick till Pitchers

och käkade först. När vi gick tillbaka till bion stod vi och prata, automatiskt tittade jag runt mig för

att se vilket folk som kom. Mina ögon fastnade på en speciell person som stod vid biljettkassan, det

var inte någon mindre än mitt ex som jag var tillsammans med i fyra år. Det har vart slut i ett & ett

halvt år nu och det här är andra gången på ett halvår vi lyckas gå på samma film, samma tid, det är

fan helt makalöst. Det var både skönt att se honom men samtidigt extremt jobbigt eftersom han var

där med sin tjej även denna gången. Dom gick in i salongen förre oss,vi gick in sist och våra platser

var näst högsta raden och baakom oss satt dom. Så medans jag gick upp för trappan till min plats så

hade jag honom rak framför mig, den var den längsta trappan jag gått. Visste inte alls hur jag skulle

sitta, vara och andas för egentligen höll jag på att bryta ihop och gråta men fick ta mig i kragen och

låtsas vara oberörd. Men om man bortser från de,vi såg Oblivion med Tom Cruise, den var bättre än

vad jag trodde men ganska tråkig tyvärr, vore det inte för Tom Cruise  hade den vart ännu tråkigare.


För att vara söndag har den vart väldigt bra,kunde även sova hela förrgår natt också och sov till halv

elva. Vanligtvis skulle jag vara jätte ledsen idag och vara helt nere på grund av att jag träffa honom

igår men för att orka med idag har jag lagt det i en liten låda,stängt igen den och bygga upp den där

muren som att det aldrig hände för annars går det inte för mig. Jag var verkligen hungrig imorse så

var självklart smöret slut men eftersom klockan ändå var halv elva käkade jag lunch istället, ganska

konstig känsla att inte äta frukost som jag älskar att göra på morgonen. Vid halv fem tiden gick jag

och möte Elin på stan,det var hela 12 plus grader ute så då tog jag min vårjacka. Elin gick hemifrån

sig som är på Vetterstorp så jag hann ända till Fryx där ja mötte upp henne för att sedan gå till mig.

Vi fick oss en ganska rejäl promenad i det fina vårvädret som vart idag. Hemma hos mig kollade vi

på en film,Fast And Furios 5 som var riktigt riktigt bra så nu längtar man efter att se 6 :an som går

på bio den 22 maj. Film, prata och umgås gjorde min söndag helt klart,hon åkte hem vid nio och nu

väntar jag på att reprisen av The Following från i tisdags ska börja 23:50 sen så blir det att sova :)


 


Av Madde - 20 april 2013 16:23

Jag har ääääntligen kunnat sova en hel natt och inte störts av några jobbgubbar utanför fönstret eftersom

det är lördag och dom flesta är lediga. Sov till halv elva men fick panik direkt jag vaknade,solen lyste rakt

in i hela rummet och det är vårväder ute men jag har inte ens balkong! Jag gjorde min iordning,åt frukost

och klädde på mig sen gick jag ner till stan för att göra lite ärenden. Jag tänker alldeles för mycket vanligt

viss men sen vi hamnade i den här lägenheten så blir det mycket ensam tid som resulterar i ännu mer tänk

och det mår jag verkligen inte bra av,därför gick jag till korthuset och köpte mig ett fint block där jag sen

kan skriva ner mina tankar som är väldigt djupa. Hittade även en jätte fin ram som jag kollat på men inte

köpt på grund av lite pengar men nu hade jag råd,kände väl även i hjärtat att ja förtjänade mig något fint.

Sist men inte minst om om inte viktigast för mig,en ny mascara för min är helt slut så det var ett MÅÅSTE!


Från att bott i hus med en stor ute altan,dessutom en nygjord altan också som jag längtat efter hela långa

vintern att använda när sommaren kommer till att hamna i en lägenheten utan ens någon balkong. Det var

flera år sen jag hade en bra sommar,den här vintern har bara vart motgångar och de här skulle bli absolut

den bästa sommaren men den är redan förstörd! Hemma kan jag gå i spåret och jag har mina olika rundor

att gå men här mitt inne i stan,okej man kan gå ner till hamnen som är hundra gånger finare än där vi bor

hemma är hemma,det är min trygghet & det är där ja känner mig bekväm. Jag har en otrolig hemlängtan<3


Nere på stan :)


 

För mig är det viktigt med ett fint block där jag skriver ner mina tankar och känslor <3


 

Måste fixa våran skrivare sen så jag kan sätta i fina kort,blir svårt att välja sen bara :)


 

Bästa mascaran som finns :)  

Av Madde - 19 april 2013 23:28

Dagen kan vi hoppa över för den bestod bara av panikångesten så det vill jag helst glömma. Att ha en minut till bion istället för en halvtimme är riktigt skönt måste jag säga. Mötte upp Martin vid bion klockan fem, vi såg Jack and the giant slayer i 3D. Filmen var riktigt bra men är väldigt besviken på 3D:n för det var två saker sen var det som en helt vanlig film utan det. Vi var bara fem stycken i salongen haha men det var nog för att vi gick den tidiga tiden. Vi skulle vidare hem till martin och kolla på en film som börja vid nio men bion sluta halv åtta så vi tog oss en biltur i martins nya bil. Vi åkte runt lite överallt i en och en halvtimme. Åka bil, lyssna på musik och höra regnet mot fönstrena, det tycker jag är hel mysigt :-) Vid nio tittade vi på Underworld 4, helt okej men inte lika bra som dom andra. Har haft en jätte bra fredag, har vart skönt att kunna andas lite och tänka på annat. En lyckad fredag = ) <3

Av Madde - 18 april 2013 22:37

Det känns som om jag har hamnat i någon depression, denna motgång var den hårdaste sparken i magen. Tycker ingenting är roligt längre, jag har slutat lyssna på musik och vill bara vara för mig själv. Jag känner inte ens igen mig själv längre och det skrämmer mig. Jag känner av min panikångest nästan hela tiden och det tar hårt på kroppen. Jag ser inget ljus i tunneln längre, det går aldrig bra för mig när det gäller allt och det får mig att känna mig riktigt värdelös. Jag vill bara gråta hela tiden och göra slut på den här smärtan som får mig att lida. Alla säger att "tiden läker alla sår", "allt ordnar sig till slut" men det är skitsnack. Hur ska jag kunna vara positiv när oturen förföljer mig vart jag än är, vad jag än gör och hur mycket skit jag än vart med om. Orken är urladdat som ett batteri, livet är inte roligt längre och jag ser ingen utväg för jag har kraschat :'( :'( faan

Av Madde - 17 april 2013 22:39

På fredag har vi bott i den här lägenheten i en vecka, varje morgon när jag vaknar önskar jag allt kunde vara en dröm mem istället måste jag påminnas om det som hänt. Vi åkte hem för att hämta posten och jag gick in för att se hur det såg ut, det var ingen rolig syn. Jag gick ut därifrån ganska direkt, det vart för jobbigt :-(

Av Madde - 16 april 2013 22:16

Runt halv sju tiden fick jag ett samtal av min bästa vän Martin som sa att han kommer och hämtar mig om fem minuter för han hade något roligt att visa mig som han sa. Aha okej så det var bara att klä på sig och möta han vid glashuset. Det första han säger är, ser du något? Ehm hm nej som vadå? Då hör jag *klick klick* han har köpt en vrålsnygg ny bil som vi åkte runt med i över en timme. Nu när jag inte direkt mår som bäst är jag oerhört lyckligt lottad som har min bästa vän jag kan prata ut mina känslor med och gråta inför honom är inga problem för han känner mig rakt igenom. Genom mina tårar lyckas han alltid få mig att kunna skratta samtidigt & det är sällsynt <3

Efter en grymt härlig åktur i Västerås snyggaste bil drog jag till dansen och det vart en riktigt rolig träning. Sara min söta vän undrade vart jag hade vart förra veckan för hon visste inte vad som hade hänt men något ännu gulligare är att hennes mamma hade sagt: men vart är madde, varför är inte hon är, vad tråkigt. Ni är för söta :' )<3

Av Madde - 15 april 2013 19:53

Idag har livet nästan känts helt som vanligt men ändå inte. Gick till jobb-
coachen, träffa på min fina vän Ida
& nu har jag precis kommit till min
älskade dansträning :')?

Men på grund av allt som hänt dom
senaste åren och sen det här har nu
gjort att ja ramlat hårdare än vanligt
ner på botten & tappa hoppet helt "/

Av Madde - 10 april 2013 20:50

Alla våra saker som blev förstörda kom grabbarna och slängde idag. Det blev två stora flyttbilar, då kan ni tänka er hur mycket som förstördes. Nej inte kul men tur vi får pengar sen för att kunna köpa nya möbler. Sen i söndags har vi fått gå i samma kläder och inte kunnat duscha. Vi har 100 flyttlåder med våra saker plus påsar med kläder som vi äntligen kunde få tag på och bytta kläder och ta en dusch. Man har inte riktigt fattat än vad som hänt oss :'/

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards