Maaddeelejine

Direktlänk till inlägg 14 september 2015

BOKtips

Av Madde - 14 september 2015 16:24

För några veckor sen köpte jag en ny bok,har länge känt att jag behöver läsa om något som har

med det övernaturliga och göra,saknaden efter många i min närhet som gått bort kändes extra

mycket några veckor där och behövde en närhet med dom. Boken heter Till himlen och tillbaka

En neurokirurgs nära döden upplevelse. Den handlar om Eben,en 50-årig man som bor i USA,

hjärnkirurg och kunde allt om hjärnan. Många av hans patienter hade varit med om nära döden

upplevelser men det är inget han trodde på,det är bara trams,hjärnan bara lurar dig och viftade

bort det. Eben hade länge haft ont i ryggen,dunkade huvudvärk, en morgon så pass ont i huvud

och rygg att han inte kunde resa på sig, han skrek av smärta och började se suddigt. Han hade

fått en hjärhinneinflammation, i en vecka hamna Eben i koma. Den veckan förändrades heela

hans liv, han fick se och vara med om saker som hans patienter berättat om. Woow dom hade

rätt, man kommer verkligen till ett paradis, det finns verkligen ett liv efter döden och det här

stället har vi alla människor på jorden varit förrut.


Börjar ni bli sugna på att läsa den? Förstår er,har själv läst nästan halva boken,kan knappt sluta

läsa den när jag väl börjat,den berör en på många nivåer. När en hjärnkirurg som aldrig trott på

ett liv efter döden men själv sett det nu med egna ögon,det säger ALLT. Det ger mig bekräftelse

,ett lugn,en trygghet att veta vad som faktiskt finns där uppe,det är spännande att spekulera i,

man kan endast fantisera om hur det är där,man kan nog inte ens föreställa sig. Om jag kunde

få uppleva en dag för att se vad vi har att vänta oss,då skulle jag göra det. Skulle ni på något

sätt vilja se bara av ren nyfikenhet? Gå till akademibokhandeln,bli helt inne i boken och njut<3



 

Rekommenderar verkligen att läsa :)

 
 
orion

orion

14 september 2015 19:24

Hej!

Ja inte har allt det vi ser och upplever kommit till av en slump.

En tidig morgon vid sextiden hälsade jag på min syster i det vita ljuset. Jag upplevde ingen kropp, utan var bara där med mitt medvetande.

En väldigt speciell upplevelse som övertygade mig om att den andra sidan verkligen finns. På hemvägen till min kropp kändes det som jag åkte hiss i en rasande fart. Sedan landade jag mjukt och lugnt i min säng igen.

Lägg in en beställning att du vill träffa någon när du ska sova eller lägger dig för att vila. Det kan vara ett sätt att få sig en titt i det okända. Ja ibland händer verkligen det oväntade...

http://orionsblogg.bloggplatsen.se

Madde

15 september 2015 13:09

Hejsan :)

Wow vad intressant att höra,vilken grej det måste varit för dig att vara med om. Tack för att du delade med dig. Man ryser verkligen när man får höra något sånt här. Det är alltid kul och höra andras berättelser :)

Kram på dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 2 december 2020 13:47


Jag älskar julen. Allt som har med julen att göra. Julmusik, julfilmer,  julpyssla, julpynta här hemma, stämningen av julmys❤. Det här är första året första gången i mitt liv som julkänslan inte är där vilket beror på många olika faktore...

Av Madde - 1 december 2020 23:19


Sista månaden på det här året,vilket år det varit. Det kan ni nog  alla hålla med om. När man tänker tillbaka till den här dagen fast förra året kunde man aldrig föreställa sig vad vi hade att vänta på men lika bra var väl det. Mina förhoppning...

Av Madde - 2 augusti 2020 17:20


Kan man komma över ett trauma som man varit med om sen ung ålder? Det är en fråga jag ställer till mig själv varje dag,ibland flera gånger och blir samma svar varje gång - jag vet inte. Det kanske handlar om hur du är som människa,hur du hanter...

Av Madde - 31 juli 2020 22:55


Varför glömmer vi alltid hur bra man har det? Särskilt vi som bor i sverige. Det är hemskt hur andra länder är fattiga,där det ständigt är krig,alla dom här flyktinglägren. Dom är många. Många länder som skulle byta mot vårt liv in a heartbeat....

Av Madde - 29 juli 2020 20:47


Jag har väl en slags hat-kärlek till livet lika mycket i jämföring som att allt går både upp och ner. Livet består av många aspekter i livet vi alla ska gå igenom på gott och ont. Man ska vara barn,kanske gå igenom en skilsmässa där vi ska best...

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards