Maaddeelejine

Direktlänk till inlägg 28 september 2015

Träningsvärk från helvete

Av Madde - 28 september 2015 13:49

Inatt var ingen rolig natt, vaknade någon gång runt fyra halv fem av att det värkte i mitten av ryggen

mellan skulderbladen,det var svårt att andas,mådde illa som attan! Det gjorde så pass ont att jag fick

väcka min pojkvän för att det gjorde fruktansvärt ont,blev lite rädd för att det strålade och värkte på

ett sätt jag aldrig känt förrut. Försökte att somna om men värken var inte rolig,kunde bara ligga rakt

på rygg,inte på sidorna,det gick inte. Kom på senare att det måste vara träningsvärk från dansen igår.

Vi har fått lära oss ett hopp som är från golvet,man tar vänsta knät ner på marken,lyfter vänsta benet

med vänstra handen för att snurra runt med högra benet som en cirkel för att hamna framåt igen,där

ifrån ska du ta dig upp med vänsta armen. Låter mer komplicerat än vad det egentligen inte är, hade

svårt för det steget förra veckan därav tränade jag extra mycket på det igår. Det tog nog stryk på min

rygg. Träningsvärk är inte farligt,jag tycker om träningsvärk,den där känslan av att man har gjort nått

rätt. Men när träningsvärken sätter sig på en muskel som den inte brukar göra,då är det mindre roligt.


Det är en riktig träningsvärk från helvete,illamåendet var värre. Hur ska det gå att äta frukost,jag som

älskar frukost? Det var bara att trycka i sig. Det kändes faktiskt bättre efteråt fast ändå inte. Jag hade

även bestämmt mig för att börja på gymmet igen från och med idag. Velade fram och tillbaka i kanske

två timmar hur jag skulle göra? Till slut lyfte jag på arslet,packade väskan och cyklade till gymmet,min

rygg behövde bli varm,den behövdes knäckas på något sätt. Nu sitter jag här hemma i soffan,är galet

STOLT över mig själv att jag åkte ditt fast jag kände mig överkörd av ett tåg. Efter att inte tränat på

kanske nio,tio månader på gymmet gick det bättre än förväntat och trots en sju jävla värk i ryggen så

gick det bra. Har fortfarande ont i ryggen,men det är mycket bättre än imorse. Nu går det att andas :)

Hade man vart hemma hela dagen,bara slappat i sängen som en potatis hade nog ryggen inte vart kul

idag,det där gjorde jag bra. Har även dansträning ikväll,det känns ännu bättre att man har värmt upp

till dess,styrke träningen förra veckan innan vi dansar,har aldrig flåsat och vart så slut under en dans

träning whoo. Men jag klarade det också,nu ska jag kolla serier till träningen för det förtjänar jag 

 


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 2 december 2020 13:47


Jag älskar julen. Allt som har med julen att göra. Julmusik, julfilmer,  julpyssla, julpynta här hemma, stämningen av julmys❤. Det här är första året första gången i mitt liv som julkänslan inte är där vilket beror på många olika faktore...

Av Madde - 1 december 2020 23:19


Sista månaden på det här året,vilket år det varit. Det kan ni nog  alla hålla med om. När man tänker tillbaka till den här dagen fast förra året kunde man aldrig föreställa sig vad vi hade att vänta på men lika bra var väl det. Mina förhoppning...

Av Madde - 2 augusti 2020 17:20


Kan man komma över ett trauma som man varit med om sen ung ålder? Det är en fråga jag ställer till mig själv varje dag,ibland flera gånger och blir samma svar varje gång - jag vet inte. Det kanske handlar om hur du är som människa,hur du hanter...

Av Madde - 31 juli 2020 22:55


Varför glömmer vi alltid hur bra man har det? Särskilt vi som bor i sverige. Det är hemskt hur andra länder är fattiga,där det ständigt är krig,alla dom här flyktinglägren. Dom är många. Många länder som skulle byta mot vårt liv in a heartbeat....

Av Madde - 29 juli 2020 20:47


Jag har väl en slags hat-kärlek till livet lika mycket i jämföring som att allt går både upp och ner. Livet består av många aspekter i livet vi alla ska gå igenom på gott och ont. Man ska vara barn,kanske gå igenom en skilsmässa där vi ska best...

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards