Maaddeelejine

Direktlänk till inlägg 22 mars 2015

Livet är en berg och dalbana

Av Madde - 22 mars 2015 13:43

Dom senaste veckorna kanske till och med månader har vart tuffa. Ni vet den där kollen och kontrollen vi alla vill ha? jag försöker att kontrollera allt i mitt liv,jag vill veta alla steg som kommer. Men har insett att det är inget som funkar,man måste släppa på kontrollen och bara vara. Det här har tagit mycket kraft och energi från mig,har märkt själv hur jag backat undan och blivit tystare på sistone. Dom saker jag är orolig över är egentligen inte hela världen men för mig är dom super viktiga. Det handlar ändå om min framtid, planering,tid och drömmar. I mitt huvud åker tankarna runt som en bergobalbana, har inte direkt orkat umgås med vänner på sista tiden heller. Inte för att jag inte vill utan för att jag känner mig urladdad,mina batterier är nästan slut. När jag kommer hem från skolan,då stänger jag in mig i vardagsrummet och vill bara vara för mig själv. Den ända jag pratar med är mamma,vi pratar varje dag och hon vet på riktigt hur jag mår. Har vart dålig på att höra av mig till mina vänner,jag saknar dom men när man känner sig mitt i tu och inte vet vart livet kommer leda en,jag känner mig ensam i det här,väldigt ensam och det är jobbigt. Man kan inte alltid vara sitt bästa jag,man kan inte alltid vara på topp,man behöver inte alltid försöka,ibland behöver man släppa taget om allt och bara vara. Annars är det ganska lätt att tappa bort sig själv,tankarna blir för påtagen och till slut känner man sig bara bitter. Jag försöker släppa kontrollen, jag försöker hitta ett lugn och försöka inse att jag är bra som jag är. Ingen annan vet hur jag mår förutom jag själv,inbland önskar jag att andra vill försöka förstå hur jag mår och bara finnas där. Men dom som inte vill och inte försöker,där måste jag också släppa. När vi alla mår bra,det är kanske då vi kommer förstå och släppa in varandra i våra liv. Men just nu verkar det inte funka, många har dippar precis som jag och alla är besvikna på alla. Men ingen vet hur jag mår, ingen vet varför jag inte hör av mig först nu på sista tiden och finns där för andra? Dom kanske tycker jag är en dålig vän och att jag inte finns där för dom. Men jag då? Vi alla borde öppna ögonen,vara mer förstående och finnas där för varandra. Det är inte bara ena som ska vara där för för en utan man ska vara där för varandra oavsett vad. Jag mår också dåligt just nu,drar mig undan allt och andra för att det är lättare men för det behöver jag ändå nära och kära runt mig. Jag kämpar just nu med att hitta ett hem, en trygghet och balans i mitt liv. För att jag ska kunna göra det behöver jag lugn och ro i mitt liv. Är jag en dålig vän på grund av det? Nej. Jag hoppas att mina vänner vet vart dom har mig,jag försöker bara hitta mitt liv just nu och det är en kamp. Men jag ger aldrig upp och dom som finns kvar efteråt då vet man men just nu,jag orkar inte mer än vara med mig själv och tankarna./ Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 2 december 2020 13:47


Jag älskar julen. Allt som har med julen att göra. Julmusik, julfilmer,  julpyssla, julpynta här hemma, stämningen av julmys❤. Det här är första året första gången i mitt liv som julkänslan inte är där vilket beror på många olika faktore...

Av Madde - 1 december 2020 23:19


Sista månaden på det här året,vilket år det varit. Det kan ni nog  alla hålla med om. När man tänker tillbaka till den här dagen fast förra året kunde man aldrig föreställa sig vad vi hade att vänta på men lika bra var väl det. Mina förhoppning...

Av Madde - 2 augusti 2020 17:20


Kan man komma över ett trauma som man varit med om sen ung ålder? Det är en fråga jag ställer till mig själv varje dag,ibland flera gånger och blir samma svar varje gång - jag vet inte. Det kanske handlar om hur du är som människa,hur du hanter...

Av Madde - 31 juli 2020 22:55


Varför glömmer vi alltid hur bra man har det? Särskilt vi som bor i sverige. Det är hemskt hur andra länder är fattiga,där det ständigt är krig,alla dom här flyktinglägren. Dom är många. Många länder som skulle byta mot vårt liv in a heartbeat....

Av Madde - 29 juli 2020 20:47


Jag har väl en slags hat-kärlek till livet lika mycket i jämföring som att allt går både upp och ner. Livet består av många aspekter i livet vi alla ska gå igenom på gott och ont. Man ska vara barn,kanske gå igenom en skilsmässa där vi ska best...

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards